czwartek, 23 lutego 2012

AGFACOLOR 1942

Ciekawostka. Zdjęcia wykonane na filmie Agfacolor z terminem wywołania kwiecień 1942 rok.






Zdjęcia robione były w 1998 roku. Wywoływane według jakiegoś starego procesu Agfy. Udało się wykorzystać jedynie jako negatyw czarno biały. Widać retykulację emulsji. Poszło o zakład-wyjdzie coś, czy nie? Zakład wygrałem, zdjęcia - mimo że podłej jakości, są. Miałem dwie rolki, jedną widać, drugą sprzedałem. Były przechowywane na strychu w Jeleniej Górze - zima, lato, wilgoć itp. Nic im nie zaszkodziło, napisałem do Agfy (w końcu mają się czym pochwalić), ale olali temat. Dopiero po jakimś czasie dotarło do mnie - 1942 rok! No i ta nazwa na pudełku IG Farbenindustrie A.G. U nas kojarzy się to od razu z zakładami w Auschwitz (Buna Werke). Dlatego nie łyknęli tematu, wojenna data...
Na zdjęciach widać nazwę filmu i numer emusji z tzw. gwarancją do marzec 43, choć na pudełku gwarancja była do kwietnia 42 roku, (o ile dobrze czytam kod fabryczny).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz